سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیرا گاه چشمها به صاحبانش دروغمی گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 95 اردیبهشت 6 , ساعت 3:21 عصر

1-شرکت برای انجام هدفی تاسیس شده و آن امر انجام گردد و یا انجام آن غیر مقدور باشد .

2-شرکت برای مدتی معین تشکیل  و آن مدت منقضی شده و قبل از انقضای آخرین روز، صورتجلسه تمدید مدت تحویل اداره ثبت شرکتها نشده باشد .

3-در صورتی که شرکت ورشکست شده باشد (ورشکستگی ، توقف از پرداخت دیون می باشد )

4-درصورت تصمیم مجمع عمومی فوق العاده شرکت تضامنی.

5-در صورت تراضی تمام شرکا.

6-در صورتی که احدی از شرکا بنا به دلایلی از محکمه درخواست انحلال کرده و محکمه آن دلایل را موجه دانسته و حکم به انحلال شرکت بدهد.

7-در صورتی که احدی از شرکا ورشکست شود و سهم ورشکسته در شرکت از منافع کافی برای پرداخت دیون وی نباشد می توانند تقاضای انحلال شرکت را نمایند مشروط بر اینکه شش ماه قبل قصد خود را بوسیله اظهار نامه به اطلاع شرکت رسانده باشند . در این صورت سایر شرکا می توانند قبل از صدور رای قطعی دایر بر انحلال شرکت با پرداخت طلب طلبکاران (تا حد دارایی مدیون) یا با جلب رضایت آنان بطرق دیگر از انحلال شرکت جلوگیری بعمل آورند.

8-در صورتی که احدی از شرکا شرکت را فسخ نماید و وفق اساسنامه اجازه این کار راداشته باشند.

9-در صورت فوت یا محجوریت یکی از شرکا و قید این امر در اساسنامه .

 

 


شنبه 95 اردیبهشت 4 , ساعت 2:1 عصر

شرکت در موارد زیر ممکن است منحل گردد:

1-در مواردی که بر اثر زیانهای وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع فوق العاده صاحبان سهام را دعوت نماید تا موضوع انحلال یابقای شرکت مورد مشورت و رای گیری واقع شود. هر گاه مجمع مزبور رای به انحلال شرکت ندهد باید در همان جلسه و با رعایت مقررات قانونی سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد.

 

در صورتی که هیات مدیره شرکت به دعوت مجمع عمومی فوق العاده مبادرت ننماید یا مجمعی که دعوت می شود نتواند مطابق مقررات قانونی منعقد گردد هر ذینفع می تواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند.


چهارشنبه 95 اردیبهشت 1 , ساعت 1:44 عصر

در صورت افزایش سرمایه صاحبان سهام شرکت در خرید سهام جدید به نسبت سهامی که مالکند حق تقدم خواهند داشت و این حق قابل نقل و انتقال است .

مهلتی که طی آن سهامداران می توانند حق تقدم مذکور را اعمال کنند بنا به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی فوق العاده تعیین خواهد شد و در هر حال کمتر از شصت روز نخواهد بود.

 

این مهلت از روزی که برای پذیره نویسی تعیین می گردد شروع می شود . نحوه استفاده از این حق تقدم بدین ترتیب است که پس از اتخاذ تصمیم راجع به افزایش سرمایه باید مراتب را از طریق نشر آگهی در روزنامه کثیر الانتشا ری که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به اطلاع صاحبان سهام برسد . برای صاحبان سهام بانام گواهینامه حق خرید باید توسط پست سفارشی ارسال گردد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ